… og hva speller man for 6./7.-trinnselever på skoledisco

Dette var sånn cirka det jeg spilte for elevene på sjette og sjuende trinn på #skoledisco i kveld, i omtrent denne rekkefølgen.

Evaluering: Det var dansing på gulvet på alle låter, ganske fullt til tider (særlig på The Fox og Gangnam Style, da) og tilløp til hørbar jubel og allsang på flere av låtene. Jeg spilte til og med ei låt av Justin Bieber uten å være spesielt flau over akkurat dét. 😉

For the record: Det var et par stykker bortom og spurte «Kan du spille noe bra?», «Kan du spille noe annet?» og noen som ønsket seg låter som jeg kategorisk sa nei til. Jeg har etter hvert gjort det til en rutine å ikke gi inntrykk av at jeg tar imot «requests». Men selv om jeg sier nei der og da, vurderer jeg likevel ønskene jeg får, og spiller dem om jeg har låtene i musikksamlinga og de passer inn i stemningen i settet jeg prøver å bygge. (Jeg bruker heller ikke Spotify/Wimp/streaming når jeg spiller ute, fordi wifi/mobilnett er for usikkert, men kanskje enda viktigere fordi jeg må kjenne låtene jeg spiller godt på forhånd.)

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

