Skoledisco-DJ: Fjerde og siste gig 2015 check!

I kveld var det skikkelig artig å være #skoledisco-DJ. Elevene på 6. og 7. trinn var publikum, og en annen pappa som selv har skolebarn på ett av trinnene hadde tatt med seg masse privat lysutstyr. Denne gangen blei det «årntli diskotek».

Skoledisco 2015 nr 4

Jeg hadde lagt opp et utgangssett som jeg improviserte litt til og fra. Jeg hadde i forrige uke fått en liste fra elevrådet med noen schlagere de ønsket seg, og jeg hadde bakt inn en god del av disse sammen med et knippe danselåter jeg selv elsker å spille og danse til. (Jeg fikk sneket inn to Rick James-låter i kveld, Martin Solveig «Edony (Clap Your Hands)», en av Madonnas aller nyeste låter, samt en Skrillex-låt jeg aldri har prøvd på et dansegulv før. Alle funka rimelig bra.)

Det var bra liv på gulvet hele tiden, og rungende allsang på låter som Ariana Grande «Break Free», Taylor Swift «Shake It Off», Meghan Trainor «All About The Bass» og grusomme, grusomme «Salsa Tequila».

Danserne fra Step Up danseskole kom i kveld også, men de ankom 15–20 minutter for seint. Jeg spilte i derfor bortimot halvannen time før det planlagte avbruddet i settet kom. Da danserne var ferdig med sitt innslag, var det «lysrigg-pappaen» som tok over musikken den siste snaue halvtimen. (Vi hadde avtalt på forhånd at om han hadde lyst, så kunne han ta den siste delen.)

Låtloggingen i DJ-programmet jeg mikser med virket ikke i kveld av en eller grunn, men dette er settlista sånn noenlunde rekonstruert fra hukommelsen (ergo: feil kan forekomme):

Nr Låt Artist
1 Sweet Dynamite (Todd Terje edit) Claudja Barry
2 Move On Up Curtis Mayfield
3 Tommelfinger, tommelfinger, hvor er du? Mr Jorgen
4 The Next Episode Dr. Dre
5 This Is How We Do Katy Perry
6 Give It To Me Baby Rick James
7 P.Y.T. (Pretty Young Thing) Michael Jackson
8 Move Little Mix
9 Waka Waka (This Time for Africa) Shakira
10 Edony (Clap Your Hands) Martin Solveig featuring Hossam Ramzy/Yellow Productions
11 Time of Our Lives Pitbull & Ne-Yo
12 Jealous (I Ain’t With It) Chromeo
13 Vacation G.R.L.
14 Rock ‘n’ Roll (Will Take You to the Mountain) Skrillex
15 Break Free (feat. Zedd) Ariana Grande
16 Lips Are Movin Meghan Trainor
17 Bitch I’m Madonna (feat. Nicki Minaj) Madonna
18 Pharrell – Happy [MetroGnome Remix] Pharrell Williams
19 Happy (From «Despicable Me 2») Pharrell Williams
20 Shake It Off Taylor Swift
21 All About That Bass Meghan Trainor
22 Hero Donkeyboy
23 Wild Wild Love (feat. G.R.L.) Pitbull
24 Super Freak Rick James
25 Salsa Tequila Anders Nilsen
26 Black Skinhead Kanye West
27 Gangnam Style (강남스타일) PSY
28 Ugly Heart G.R.L.
29 Fancy (feat. Charli XCX) Iggy Azalea

Dette var siste FAU-#skoledisco våren 2015 på vår skole. Det har vært beinhard jobbing med musikkprofil og settoppbygging for en nådeløs og krevende målgruppe, men det har samtidig nok en gang vært ekstremt lærerikt og utviklende. (Det er jo veldig gøy å kunne bidra i en større sammenheng med en av favoritt-hobbyene mine, da! Og selv om det begynner å bli en del år siden jeg spilte plater på Blå, Jazid, og Klubb Glad, så må jeg si at det gir inspirasjon når jeg kjenner at låter jeg selv har plukka ut sitter akkurat der de skal. Kanskje jeg skulle prøvd å få meg noen klubbjobber igjen?)

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

